Klant aan het woord

DE KLANT – JONGERIUS GERECHTSDEURWAARDERS

Het team van Jongerius Gerechtsdeurwaarders bestaat uit ruim 40 medewerkers, waaronder 6 deurwaarders en 3 juristen. De CJIB-afdeling van Jongerius is al jaren toonaangevend in Nederland en ook verzorgen zij voor een aantal grote woningbouwcoöperaties de nationale incassozaken. Het team van Jongerius maakt zich sterk om op menselijke wijze het maximale uit de vorderingen te halen. Dit realiseren zij door op persoonlijk contact te leggen en samen een haalbaar plan van aanpak rondom iedere incasso samen te stellen en op te volgen. Hiervoor is het eigen, betrokken, personeel dagelijks erg druk met de vele ‘outbound calls’ die hieraan ten grondslag liggen. 

www.jongerius.nl

DE KLANTVRAAG – ÉÉN APPLICATIE VOOR EFFICIËNT WERKEN


Jongerius had in de oude situatie drie separate systemen voor telefonie (VoIP), de outbound calls (een in eigen beheer ontwikkeld callcenter systeem) en een PMS (Praktijk Management Systeem) van leverancier Praclox. Het kantoor kampte regelmatig met storingen, waardoor onder andere bellijsten niet beschikbaar waren en rapporten niet gedraaid konden worden. Dit leidde tot frustratie bij medewerkers, doordat zij niet het maximale uit hun inspanningen haalden. Hierdoor ontstond de prangende vraag naar één efficiënt systeem, voor met name de call agents, van waaruit alles gedaan kan worden; zowel probleemloos werken als effectief bellen.

DE OPLOSSING – ÉÉN PLATFORM WAAR HET BESTE VAN ALLE WERELDEN SAMENKOMT


Deze gewenste geïntegreerde manier van werken was niet hapklaar beschikbaar. Helder Telecom & ICT heeft daarom contact gezocht met Praclox. Samen hebben zij onderzocht of het voor hen haalbaar was om voor deze gezamenlijke klant de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Zij hebben de handen  ineengeslagen om voor Jongerius een wereld te creëren, waarin het beste rondom bellen en werken samenkomt. Praclox heeft hiervoor op basis van de wensen van Jongerius maatwerksoftware geschreven, dat als extra module in het huidige PMS-systeem geïntegreerd is. Daaraan is naadloos de Xelion cloud telefonie oplossing via Helder Telecom & ICT gekoppeld, waardoor één platform is ontstaan. Hiermee is Jongerius in staat direct vanuit het PMS-systeem te bellen, deze calls en de afhandelstatus nauwkeuring conform wensen van de klant te registeren en hem te voorzien van overzichtelijke rapportages. Jongerius werkt nu naar volle tevredenheid van haar klanten vanuit een overzichtelijke applicatie, waarbij het PMS-systeem leidend is.

DE WINST VOOR DE KLANT – DOELMATIG WERKEN


De klant heeft nu één systeem en één aanspreekpunt voor alle zaken die te maken hebben met bellen, namelijk Helder Telecom & ICT. De frustratie bij het personeel is nagenoeg verdwenen, er wordt efficiënter gewerkt en rapportages worden eenvoudig gecreëerd. Het team is in staat meer en effectief contact te leggen en te onderhouden, wat leidt tot een beter resultaat binnen de incassozaken. Alle zaken zijn altijd up to date en geregistreerd, waardoor Jongerius zijn klanten beter tevreden kan houden dan voorheen.

WAT MAAKT DIT PROJECT BIJZONDER - INTEGRATIE DOOR SAMENWERKING


De klant had een duidelijke, maar ingewikkelde vraag die niet direct door één leverancier ingevuld kon worden. Door de intensieve en oprechte samenwerking tussen Helder Telecom & ICT, Xelion en PracLox, waarbij zij de klantvraag nimmer uit het oog verloren, is hier een prachtig resultaat neergezet. Deze ultieme vorm van samenwerking heeft geleid tot een hoogstaande integratie.

De klant zelf zegt hierover: ‘‘Beide partijen hebben professioneel met ons meegedacht en de handen ineengeslagen om ons vooruit te helpen. De geïmplementeerde oplossing is inmiddels al enige tijd naar tevredenheid in gebruik”, aldus Paul Middelman - Financieel directeur Jongerius.

© Copyright 2018

Disclaimer