Is een inkomend gesprek de eerste minuten zoekwerk? Breekt het zweet je uit als je voor de derde keer naar de naam van je klant moet vragen?
Schaam je niet. Dit kan de beste overkomen. De meeste mensen onthouden namelijk maar 10% van wat ze horen. Bovendien moet je de eerste tellen van een telefoongesprek ook nog eens wennen aan de stem van de ander. Als je dan in de beginminuten van dit gesprek de naam van je klant EN zijn bedrijfsnaam moet onthouden, terwijl je ook nog eens haastig op zoek bent naar de juiste klantgegevens, dan kan dit behoorlijk ongemakkelijk zijn. VoIP-CRM integratie zorgt ervoor dat dit verleden tijd is.
Dimmen Wesdijk
Bovenstaande situatieschets maakt dat ik, als telecomspecialist, groot voorstander ben van CRM-integraties. Voor veel kantoren is het hebben van een CRM-systeem een must om de contactmomenten met hun klanten te registreren. Het gebruik van alleen een CRM zorgt al voor een stukje efficiëntie en kan een aanzienlijke bijdrage leveren aan de klanttevredenheid. Beeld je eens in wat voor winst er dan te behalen valt als je CRM gekoppeld kan worden aan andere programma's waar je veel mee werkt? Gelukkig bestaan er tegenwoordig volop mogelijkheden om een CRM-systeem te integreren. Denk hierbij aan een koppeling met een e-mailprogramma of de facturatiesoftware. Een uitgebreide integratie met een VoIP-telefoniesysteem behoort vaak ook tot de mogelijkheden. En dat is precies waar wij bij kunnen helpen!
Neem Xelion 7, dit is een VoIP-telefoniesysteem waar veel klanten van Helder Telecom & ICT gebruik van maken. Door de handige open API kunnen we Xelion 7 aan vrijwel alle CRM-pakketten koppelen, waardoor dit telefoniesysteem uitermate geschikt is voor de diverse branches waarin wij actief zijn.
Juridische praktijk
Als Lexxyn Groep Partner zijn wij marktleider in oplossingen voor de juridische praktijk. Speciaal voor deze branche hebben wij diverse koppelingen ontwikkeld, waarmee we de Xelion 7 kunnen integreren met de softwarepakketten van de andere Partners binnen de Lexxyn Groep.
Het administreren van telefoongesprekken kan namelijk een tijdrovende klus zijn. Tijd bijhouden, notities maken, relaties opzoeken: wat als dat automatisch kan? Onze koppeling met NEXTmatters & NEXTassyst kan dit allemaal, en we hebben deze onlangs gelanceerd onder de noemer NEXTcall. Onder een andere noemer zijn er ook koppelingen mogelijk met FORTUNA, DMSforLegal, CClaw en ContactManager.
MKB
Xelion 7 is ook een uitkomst voor het MKB. Locatie gebonden werken hoeft niet meer door de vast-mobiel integratie, waardoor het vaste telefoonnummer en het gekoppelde adresboek altijd en overal voor handen zijn. Bovendien is er een standaard software integratie beschikbaar met programma’s als: AFAS, Exact Online, Tealeader, SalesForce en vele anderen.
Makelaardij
Nieuw is de integratiemogelijkheid met Realworks. Voorheen was het lastig om een telefoniekoppeling met dit CMS-systeem te realiseren, maar inmiddels integreert Xelion moeiteloos met het softwarepakket van de makelaardij. Hierdoor kan het dienen als de virtuele communicatie assistent die de makelaar tig manieren van communiceren aanreikt. Met Xelion wordt het eenvoudiger om contactgegevens uit Realworks te integreren, waardoor dubbel invoeren verleden tijd is.
CRM-integraties zijn er om het werk makkelijker, efficiënter en minder foutgevoelig te maken. Een goede VoIP CRM-integratie leidt direct naar het cliënt-profiel van de inkomende oproep, waardoor gegevens handmatig noteren, het opzoeken van de klantgegevens of het vragen naar eerdere contactmomenten niet langer nodig is. Bovendien biedt een aantal van onze koppelingen zelfs de mogelijkheid tot tijdschrijven, wat voor sommige bedrijven echt een uitkomst is.
In deze tijd kan een gebrek aan gegevens je een flinke achterstand op de concurrent opleveren. Daarom adviseer ik meestal om voor een telefonie-oplossing te kiezen die gekoppeld wordt aan het CRM-pakket.