De telefonie oplossingen van Xelion kenmerken zich door hun veelzijdigheid. Dankzij de API-koppeling van Xelion is het mogelijk om bijna elke applicatie met de Xelion centrale te laten praten. Hierdoor kunnen de centrale en uw softwarepakket informatie uitwisselen, wat uw organisatie grote efficiëntievoordelen oplevert. In dit blog zetten we de 5 handigste integraties uit de Xelion Marketplace voor u op een rijtje.

 

  1. Integraties met juridische software

    Als een cliënt belt kunt u veel tijd kwijt zijn aan het opzoeken van de bijbehorende dossiers of behandelaars. Deze integratie toont bij een inkomende oproep op basis van nummerherkenning bijvoorbeeld de lopende dossiers en betrokken collega’s. Zo kunt u direct persoonlijk opnemen en de cliënt direct aan de juiste informatie helpen. Bij sommige applicaties is het zelfs mogelijk om automatisch de bestede tijd te laten registreren op het juiste dossier. Zo lekt er geen tijd meer weg. Er zijn onder andere integraties beschikbaar voor de software van NEXTlegal, Clip Consultants, BaseNet, Praclox en Epona Legal.

  2. Integraties met boekhoudsoftware

    Voor bijna alle bekende boekhoudpakketten zijn integraties beschikbaar. Dat betekent dat u dankzij deze integraties bijvoorbeeld rechtstreeks vanuit de applicatie een debiteur of crediteur kunt bellen. Dit scheelt veel tijd met het overtikken van telefoonnummers en maakt het leven van de boekhouder of crediteurenbeheerder een stuk aangenamer. Deze integraties zijn er voor onder andere Exact, AFAS en Twinfield.

  3. CRM integraties

    Salesteams die veel telefonisch klantcontact hebben, besparen veel tijd door de Xelion centrale te integreren met hun CRM. De integratie met bijvoorbeeld Salesforce, HubSpot, Act!, SuperOffice en Microsoft Dynamics, zorgt ervoor dat u door simpelweg het telefoonnummer aan te klikken uit kunt bellen naar een relatie. Afhankelijk van het softwarepakket is het ook mogelijk om gelijk notities van het gesprek in het CRM te zetten, wat zorgt voor een altijd compleet klantbeeld. Ook wordt - afhankelijk van de integratie - bij een inkomende oproep direct herkent wie bijvoorbeeld de betrokken sales collega’s zijn, of welke opportunity’s er bij een klant spelen.

  4. Microsoft Teams integratie

    Nu steeds meer communicatie binnen organisaties via Teams verloopt, is het handig als medewerkers al hun contacten zoveel mogelijk via één applicatie kunnen laten verlopen. Door de integratie van de Xelion telefooncentrale met Microsoft Teams kunnen inkomende oproepen die worden aangenomen, op bijvoorbeeld het vaste nummer van de Xelion, worden doorverbonden naar medewerkers die online zijn op Teams. Ook kunnen medewerkers via Teams uitbellen naar reguliere telefoonnummers. Over deze integratie schreven wij al eerder een interessant blog dat u hier kunt teruglezen.

  5. Servicedesk software

    Een vijfde veel ingezette integratie, is die voor servicedesks. Omdat veel van het klantcontact hier telefonisch verloopt, is het natuurlijk handig als de telefonie omgeving en de servicedesk software goed met elkaar samenwerken. Zo is het met bijvoorbeeld de integratie met TOPdesk en Zendesk mogelijk om bij inkomende oproepen door middel van nummerherkenning de openstaande calls snel in beeld te krijgen. Dit zorgt voor een snellere afhandeling van inkomende oproepen, wat leidt tot tevreden klanten.

Wist u overigens dat er ook een handige plugin is waarmee u de actuele wachttijd kunt tonen op uw website? Dit is handig om bijvoorbeeld op uw contactpagina te plaatsen om de druk van inkomende oproepen beter te kunnen spreiden. Een voorbeeld hiervan ziet u op onze eigen website.

Meer weten over integraties voor uw xelion centrale?

De Xelion Marketplace bevat integraties voor nog veel meer applicaties, neem hier dus zeker een kijken om te zien of uw softwarepakket erbij staat. Heeft u uw softwarepakket gevonden? Neem dan contact met ons op voor een passend advies hoe deze toegepast kan worden in uw organisatie.