Haal meer voordeel uit uw telefonie-omgeving door slimme keuzes te maken

In een eerder blog heb ik het al eens aangehaald; vast onderdeel van menig werkplek is een (traditioneel) telefoontoestel, hij staat er en hij doet het. Maar wat als u door een paar slimme keuzes, meer voordeel zou kunnen halen uit uw telefonie-omgeving?
In de dagelijkse praktijk merk ik dat zakelijke telefonie toch nog vaak een onderbelicht onderdeel is van de softwaremix. Maximale prioriteit, want zonder telefonie bent u niet bereikbaar, maar minimale aandacht in het oriënteringsproces naar een passende telefonie-oplossing. Het “Als we maar bereikbaar zijn” voert de boventoon. En dat terwijl een goede telefonie-omgeving een wezenlijk verschil kan maken in uw bedrijfsvoering. Dit allemaal zonder dat daar een enorm prijskaartje aan hoeft te hangen.

Kosten van uw telefonie-omgeving

Laat ik eerst maar eens over die prijs beginnen. De meeste klanten van Helder Telecom & ICT werken met de Xelion; een VoiP (Voice over IP) telefonie-oplossing uit de cloud. En eerlijk toegegeven, de Xelion oplossing is niet de allergoedkoopste telefonie-oplossing die er bestaat, maar wel één van de meest complete oplossingen. En juist doordat deze telefonie-oplossing zo compleet is, bent u, wanneer u telefonie verder gaat integreren met uw bedrijfsvoering, alsnog goedkoper uit.

Telefonie als belangrijk onderdeel van uw bedrijfsvoering

Nu hoor ik u denken: wat bedoelt hij met “telefonie integreren in de bedrijfsvoering”. Hiermee bedoel ik dat er tal van elementen zijn in uw bedrijfsvoering, die efficiënter kunnen verlopen wanneer deze geïntegreerd zijn met uw telefonie-oplossing. En laat dat nu net het grootste voordeel zijn van de Xelion telefonie-oplossing; de Xelion is gebouwd om de centrale spil te zijn in de bedrijfscommunicatie van de bedrijven die ermee werken.

Zo compleet is de Xelion

Wat moet u zich daarbij voorstellen? Er zijn tal van belangrijke elementen uit uw bedrijfsvoering die met uw telefonie-oplossing communiceren. Deze elementen maken de Xelion compleet:
  • Integratie mogelijkheden
    CRM
    Door uw telefonie-omgeving te integreren met uw CRM-pakket kunt u zien wie er belt, en gelijk de bijbehorende klantkaart openen. Bovendien kunt u in de Xelion ook zien met wie deze persoon gesproken heeft tijdens vorige contacten. Dit bespaart u tijd, en daardoor ook kosten.
  • Chatfunctie op site
    Tegenwoordig zie ik steeds vaker dat bedrijven een chatoptie aanbieden op hun website. In de Xelion zit een standaard chatapplicatie welke u kunt inbouwen in uw website. Binnenkomende berichten ziet u direct binnenkomen op uw Xelion. Zo hoeft u geen externe applicatie aan te schaffen, en ook geen extra programma’s te openen om berichten te kunnen beantwoorden.
  • Web WhatsApp
    Naast een chat op de website, maken ook veel bedrijven gebruik van WhatsApp for Business. Het WhatsApp for Business abonnement dient u los af te sluiten, maar alle gesprekken kunt u via de Xelion (zowel op PC als smartphone) laten lopen.
  • Bellen met de Xelion app
    Door de Xelion app op uw smartphone te installeren, kunt u ook vanaf uw mobiele telefoon uitbellen met uw vaste nummer. Bijkomend voordeel is dat u geen belminuten hoeft af te rekenen bij uw Mobiele Service Provider, alle belkosten verlopen via de Xelion.
  • Bring your own Device
    Door het huidige thuiswerkbeleid is een goede bereikbaarheid van medewerkers een steeds groter vraagstuk geworden. Maar niet iedereen zit erop te wachten om zowel een privé - als een zakelijke telefoon op zak te hebben. Door de Xelion app te installeren op een eigen smartphone (Bring your own Device), kan iemand gewoon op zijn zakelijke (doorkiesnummer) bereikbaar blijven.
  • Beheer in eigen hand
    De interface van de Xelion is erg gebruiksvriendelijk, waardoor het steeds makkelijker wordt om het beheer van de Xelion deels zelf uit te voeren. Zo kunt u makkelijk een collega toevoegen aan een hunt groep, schakelen tussen dag/nachtstand of een afwezigheidsmelding voor zowel uw telefonie als chat inschakelen. Een aanzienlijke tijdsbesparing omdat u niet meer al deze relatief kleine vragen bij onze servicedesk hoeft neer te leggen, maar deze wijzigingen zelf gemakkelijk (en vaak last-minute) kunt doorvoeren.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden, maar zo zijn er tal van overige functionaliteiten waarmee u direct of indirect meer (kosten) voordeel kunt halen uit uw telefonie-omgeving.

Welke telefonie is het meest voordelig voor uw organisatie?

Wilt u het maximale uit uw telefonie-oplossing halen, zonder dat daar een enorm prijskaartje aan hangt?
Dan raad ik u aan om ook aan het oriëntatieproces maximale prioriteit te geven en goed te kijken naar de TCO (Total Cost of Ownership). Bepaal van te voren goed, wat u van uw telefonie wenst, en welke complementerende oplossingen uw bedrijfsvoering ten goede komen.
Indien u het prettig vindt hulp te krijgen bij het berekenen van de TCO, dan kunt u altijd contact met mij opnemen, zodat we samen een complete telefonie-oplossing voor u kunnen samenstellen en de bijbehorende kosten hiervan kunnen berekenen.

© Copyright 2021

Disclaimer