In veel organisaties bestaat er een jungle aan communicatiekanalen, en iedereen heeft zo zijn voorkeuren. Het integreren en verbinden van de verschillende kanalen en applicaties levert een hoop voordelen op. Men kan efficiënter werken, is beter bereikbaar en heeft meer functionaliteiten tot de beschikking. Toch zijn er nog altijd een aantal lastige communicatiekloven te overbruggen.
Met de integratie van Microsoft Teams en Xelion telefooncentrales is een belangrijke brug geslagen tussen twee dominante kanalen en krijgen gebruikers het beste van twee werelden: de vaste/mobiele telefonie en Microsoft Teams.
Bellen en gebeld worden via Microsoft Teams
Iedere gebruiker heeft zo zijn voorkeuren. De een wil graag bellen via een vast toestel, de ander doet alles via z’n mobiel, en de volgende wil alleen maar chatten of videobellen via Teams. Door deze wirwar aan voorkeuren, is de bereikbaarheid niet altijd optimaal. Voor hen die Teams als voorkeurskanaal hebben, is er nu de mogelijkheid deze te koppelen aan een Xelion telefooncentrale.
Door deze koppeling kunnen alle in- en uitgaande oproepen in Teams via de Xelion telefooncentrale worden geleid. Hierdoor krijgt een gebruiker het beste van twee werelden. Ze kunnen gebruik blijven maken van de specifieke functies van Xelion (zoals doorverbinden, aanwezigheid, koppeling vast/mobiel) en tegelijkertijd Teams gebruiken als extra kanaal. Zo kunnen ook interne (doorverbind)nummers in Teams worden aangenomen, en is als iemand uitbelt ook het externe nummer veelal normaal zichtbaar.
Tot slot kunt u, omdat het verkeer via de Xelion centrale verloopt, weer koppelingen maken met andere softwarepakketten. De gesprekstijd kan dan bijvoorbeeld weer geregistreerd worden in pakketten zoals NEXTassyst (notariaat) en NEXTmatters (advocatuur), maar er zijn nog veel meer integraties beschikbaar zoals met BaseNet of diverse helpdesk softwarepakketten.
Ieder zijn voorkeur
Het mooie van de integratie zoals Helder Telecom & ICT deze kan maken; het is niet voor iedereen verplicht. De koppeling is zo gebouwd dat mensen die Teams niet willen of kunnen gebruiken niet noodgedwongen hiermee aan de slag moeten om hun Teams gebruikende collega’s te bereiken. Zo kan de receptie of helpdesk bijvoorbeeld gewoon hun vertrouwde vaste toestel gebruiken en kan de Teams collega het gesprek aannemen op zijn laptop of mobiel in Teams.
Werken via Teams of via de Xelion telefooncentrale is dankzij de integratie dus geen kwestie meer van of/of, maar wordt een kwestie van en/en. Iedere gebruiker heeft straks wat hij of zij wil, en het bedrijf heeft daarmee dus het beste van twee werelden.
Wilt u meer weten over het integreren van uw Microsoft Teams applicatie met uw Xelion telefooncentrale? Neem contact met ons op voor advies: bel 088 – 443 53 33 of stuur een e-mail naar info@heldertelecom.nl