Gebruikerservaring BG.legal
Doorzien. Doordringen tot wat er werkelijk toe doet. De ander echt leren kennen. Inzichten uitwisselen en met verrassende oplossingen komen. Pro-actief en slagvaardig. Dat is BG.legal, een advocatenkantoor met vestigingen in Tilburg, DenBosch en Eindhoven. Veel relaties en cliënten zijn gevestigd in de driehoek Tilburg, Eindhoven Den Bosch. Dat dat niet de enige overeenkomst met Helder Telecom & ICT is, licht Jos van der Wijst graag toe: ‘Helder werkt net als ons graag samen met haar partners en relaties. Daarnaast ontzorgt Helder en zijn ze continue op zoek naar nieuwe, creatieve en betaalbare invalshoeken, net als wij. Onze samenwerking klikt, erg belangrijk als je als kantoor bereikbaarheid hoog in het vaandel hebt staan.’
In 2013 startte het kantoor met Project 013; de verhuizing van het kantoor van Oisterwijk naar Tilburg. In Oisterwijk maakten zij nog gebruik van een aparte telefooncentrale, maar voor Tilburg wilde het kantoor naar een modernere VOIP-oplossing: een systeem dat gekoppeld kon worden aan haar bestaande centrale in Boxtel. De verhuizing was de perfecte gelegenheid om de telecommunicatie verder te professionaliseren. Jos vervolgt zijn verhaal: ‘Wij zijn bij Helder uitgekomen, omdat zij net als onze IT-leverancier (ICT Concept) lid is van de Lexxyn Groep. Deze groep is een samenwerking van bedrijven gespecialiseerd in ICT-oplossingen voor de juristensector. Juist de collegiale samenwerking tussen deze twee partijen en hun streven naar totale ontzorging waren van doorslaggevend belang. Deze samenwerking resulteert in een totaaloplossing met lagere vaste maandlasten en minder rompslomp, doordat de uitvoering van vele telecomwerkzaamheden in nauw overleg met ICT Concept plaatsvindt. We profiteren nu van een duidelijke infrastructuur en vaste, lagere, maandelijkse telecom lasten op één factuur.’
Om de drie vestigingen, Tilburg, Den Bosch en Eindhoven, efficiënt te koppelen is gebruik gemaakt van één centrale, waardoor alle gebruikers door Helder Telecom op afstand eenvoudig ingeregeld kunnen worden. Voor de vestiging in Den Bosch zijn zij daarbij afhankelijk van de glasvezelverbinding die bij een externe partij is ondergebracht. Als er landelijke storingen zijn in het netwerk/ infrastructuur is het kantoor in Den Bosch tijdelijk moeilijk bereikbaar. Jos sluit af: ‘Gelukkig speelt Helder ook hier adequaat op in, door snel noodhandelingen te verrichten en hiermee de schade te beperken.’
Jos van der Wijst
Partner | BG.legal
"Helder werkt net als ons graag samen met haar partners en relaties. Daarnaast ontzorgt Helder en zijn ze continue op zoek naar nieuwe, creatieve en betaalbare invalshoeken, net als wij. Onze samenwerking klikt, erg belangrijk als je als kantoor bereikbaarheid hoog in het vaandel hebt staan."
Jos van der Wijst | BG.legal
Aannemingsbedrijf Fraanje is een van de grootste aannemingsbedrijven in Zeeland. Met bijna 200 medewerkers die vanaf diverse locaties veel contact met elkaar en met de klant hebben is een goed werkende telefonie-omgeving een must.
Het netwerk was echter niet altijd even stabiel en vaak was er ook sprake van een datatekort aan het einde van de maand, daarom is men op zoek gegaan naar een nieuwe totaaloplossing voor de telefonie-omgeving. Samen met T-Mobile hebben we hier een video over gemaakt.
André van den Bosch
Manager ICT | Aannemingsbedrijf Fraanje
Gebruikerservaring Van der Steenhoven advocaten
Bij Van der Steenhoven advocaten, gevestigd in Amsterdam, zijn ze ervan overtuigd dat aandacht de sleutel is voor een succesvolle, langdurige samenwerking. Door de grote betrokkenheid van al haar medewerkers weten zij wat er speelt en waarom, en kunnen cliënten rekenen op uitstekend juridisch advies. Al meer dan 30 jaar adviseren en procederen zij met plezier en scherpte op het gebied van arbeidsrecht, ondernemingsrecht en intellectueel eigendomsrecht. “Duidelijk en persoonlijk.” Dat is wat cliënten over hun werkwijze zeggen. En dit verwachten zij andersom ook van hun leveranciers, zo ook op het gebied van telecommunicatie. Krista Mol (Van der Steenhoven Advocaten) vertelt enthousiast hoe de relatie met Helder Telecom & ICT tot stand is gekomen:
‘In 2006 wilden we een vernieuwingsslag maken. Om toendertijd met de tijd mee te gaan -kun je je nu haast niet meer voorstellen- werden de eerste Nokia telefoontjes aangeschaft. Bij Helder welteverstaan. Hier kwamen we terecht via ICT Concept, onze IT-leverancier, die net als Helder onderdeel uitmaakt van De Lexxyn Groep. Dit is een groep samenwerkende bedrijven die ICT-diensten leveren binnen de juridische sector. Aangezien ook wij streven naar synergie was dit voor ons een logische keuze.’
Ella Lamers vult aan: ‘Juist doordat er meer kapers op de kust liggen, is niet alleen het kwalitatieve productaanbod en de prijs belangrijk, maar ook de gunfactor. Het team van Helder is enthousiast, servicegericht, vakkundig en betrouwbaar wat naast de prijs en kwaliteit de doorslag gaf.’
In 2006 was al direct duidelijk wat deze mobiele manier van communiceren opleverde: bereikbaarheid. Met als bijkomend voordeel voor de advocaat dat de kosten daarvoor rechtstreeks door het kantoor betaald werden, wat toen heel modern was. Vandaag de dag speelt deze mobiele bereikbaarheid nog steeds een belangrijke rol.
Krista vervolgt: ‘Ons kantoor ondersteunt vol overgave de advocaten om zo flexibel en efficiënt mogelijk te kunnen werken. Dit verbetert het werkklimaat en de dienstverlening. En mocht er zich onverhoopt een probleem of storing voordoen? Dan schakelen we direct met Helder.’
Ella sluit af: ‘Voor ons levert de samenwerking met Helder drie belangrijke pluspunten op: de communicatielijnen zijn kort, het contact met Helder is persoonlijk én het team is pro actief. Doordat zij helder en passend advies leveren beveel ik Helder zeker aan!’
Krista Mol
Facilitair medewerkster - Receptioniste | Van der Steenhoven advocaten
Ella Lamers
Facilitair medewerkster - Receptioniste | Van der Steenhoven advocaten
"Ons kantoor ondersteunt vol overgave de advocaten om zo flexibel en efficiënt mogelijk te kunnen werken. Dit verbetert het werkklimaat en de dienstverlening. En mocht er zich onverhoopt een probleem of storing voordoen? Dan schakelen we direct met Helder."
Krista Mol | Van der Steenhoven advocaten
"In Helder vonden we niet alleen hedendaagse oplossingen, maar ook een service-gerichte dienstverlening en een fikse besparing op onze telefoniekosten."
Liliane Verbrugge | Verbrugge
Gebruikerservaring Verbrugge
Verbrugge is dé adviseur voor hypotheken en verzekeringen. Gevestigd in Oosterhout en Raamsdonksveer, maken zij met een enthousiaste club van 39 mensen, het verschil.
Onvrede bij de huidige provider was enige tijd geleden het teken voor Verbrugge om uit te kijken naar nieuwe mogelijkheden op het gebied van telecommunicatie. De teamleider bij Verbrugge had goede contacten met een van de medewerkers van Helder Telecom & ICT. Dit gevoel was erg positief, waardoor Helder werd gevraagd de huidige omgeving te inventariseren en een passend voorstel te maken.
Liliane Verbrugge vertelt: ‘We waren destijds ontevreden over de huidige gang van zaken bij onze toenmalige leverancier. Hierdoor waren we zoekende naar een nieuwe insteek op het gebied van telecom. In Helder vonden we niet alleen hedendaagse oplossingen, maar ook een service-gerichte dienstverlening en een fikse besparing op onze telefoniekosten. Wat me ook opvalt is de snelle reactietijd, zelfs bij complexe vraagstukken, de open filosofie en de klantvriendelijk; aspecten die niet meer vanzelfsprekend zijn voor iedere leverancier. Bij Helder krijgen we altijd het gevoel dat we uniek zijn.’
Liliane Verbrugge
Hoofd Financiële Administratie | Verbrugge
Gebruikerservaring Notariskantoor Oudewater
Arjan Kuiper, sinds 2010 notaris, praat met ons over de durf om binnen het notariaat te automatiseren. ‘Toen ik in 2010 begon, gebruikten we verouderde software in combinatie met een rammelende server.’ Hét moment voor dit notariskantoor uit Oudewater om uit te kijken naar nieuwe hard- en software om toekomstbestendig te ondernemen.
In die tijd hoorde Arjan positieve geluiden over NEXTassyst van Lexxyn Groep Partner NEXTlegal. Hij nodigde het bedrijf uit voor een presentatie van deze speciaal voor het notariaat ontwikkelde software. ‘We waren direct fan. De software was compleet en het commerciële en technische team erg kundig. Ook had NEXTlegal een antwoord op onze server - die inmiddels echt op omvallen stond, namelijk: ICT Concept.’
In 2017 was de tijd dan toch rijp: de stap naar de Cloud werd genomen en Helder Telecom & ICT werd hierbij betrokken. Gelijktijdig met de migratie naar de Cloud werd de oude ISDN-verbinding omgezet naar VoIP. De drie Lexxyn Groep Partners voerden samen intensief overleg en kwamen met een gezamenlijk plan van aanpak, waardoor ook deze stap zonder problemen verliep.
Anno 2019 is er bij notariskantoor Oudewater een hoop veranderd. ‘Inmiddels werken en bellen we nu compleet in de Cloud. En het mooie van alles? Ik kreeg onlangs een bericht van de accountant dat de belkosten drastisch verminderd zijn.’
Download de gehele referentie als pdf
Arjan Kuiper
Eigenaar | Notariskantoor Oudewater
"‘Toen ik in 2010 begon, gebruikten we verouderde software in combinatie met een rammelende server. Inmiddels werken en bellen we nu compleet in de Cloud. En het mooie van alles? Ik kreeg onlangs een bericht van de accountant dat de belkosten drastisch verminderd zijn.’"
Arjan Kuiper | Notariskantoor Oudewater