Wist u dat u met een handige integratie uw interne- en externe telefonie voortaan bijna volledig via één applicatie, Microsoft Teams, kunt laten verlopen? Gemiddeld gebruiken we 9 verschillende apps per dag om ons werk te kunnen doen. Het is voor gebruikers dan ook fijn als het aantal apps dat men nodig heeft, gereduceerd kan worden door alle communicatie te laten stroomlijnen via Teams, en tegelijkertijd de bereikbaarheid van uw volledige organisatie aanzienlijk te verbeteren.
Microsoft teams

Alles in één applicatie


Hoe minder applicaties we nodig hebben om te communiceren, hoe overzichtelijker alles wordt. Door Teams te integreren met telefonie wordt het mogelijk om oproepen die binnenkomen op uw interne kantoornummer te beantwoorden in Microsoft Teams en om externe nummers te bellen vanuit de Microsoft Teams applicatie. Daardoor is het ook makkelijker om onderling naar elkaar door te verbinden en om te zien of collega’s beschikbaar zijn of bijvoorbeeld al in een call zitten.

Bij het doorverbinden vanuit bijvoorbeeld uw “traditionele” softphone was u beperkt tot het doorverbinden naar bijvoorbeeld een intern kantoortoestel of mobiel nummer. Maar via Teams krijgt u daar nu een derde optie bij. Dat is fijn, want de ervaring leert dat veel collega’s tegenwoordig beter bereikbaar zijn via Teams dan via bijvoorbeeld de softphone of het bureautoestel. Alle functionaliteiten zitten dan ook in één schil, die van Microsoft Teams.

Bellen

Eenvoudiger beheer en minder hardware

Het werken met minder apps houdt uw IT ook beheersbaarder. Er hoeven minder applicaties onderhouden te worden, wat ook weer minder beveiligingsrisico’s met zich meebrengt. De Teams integratie is bovendien zo volledig, dat ook voor bijvoorbeeld de receptie er een volwaardige bedienpost geboden kan worden. Dat betekent dat de receptie geen lomp bureautoestel meer nodig heeft, maar af kan met een headset en vervolgens iedereen binnen het kantoor onder één klik van de muis beschikbaar heeft.

Bovendien ervaren gebruikers het hebben van minder applicaties voor het uitvoeren van dezelfde taken vaak als prettiger, omdat ze minder hoeven rond te klikken en te zoeken. Een oproep die binnenkomt op het vaste nummer kan nu zonder omslachtige handelingen doorgezet worden naar elke gebruiker met een Teams account binnen het kantoor. Dat is zeker in combinatie met thuis of mobiel werken een grote efficiëntiewinst. De cliënt kan u blijven bereiken via het bekende nummer zoals hij/zij dat wil, en u kunt opnemen of terugbellen via de bekende Teams applicatie.

Werkplek

De voordelen van bellen met Teams

  • Externe oproepen direct kunnen doorverbinden via Teams;
  • Dankzij handige integraties met diverse CRM-systemen ziet u direct wie er belt;
  • Medewerkers hebben alle zakelijke communicatie, collaboratie en adresboeken geïntegreerd in één omgeving. 
  • Het is mogelijk vaste- en mobiele communicatie in één device te integreren.
  • De Teams-app gebruikt zowel het adresboek van het toestel als het adresboek van Microsoft Teams;
  • Ook medewerkers zonder zakelijk mobiel abonnement kunnen nu eenvoudig mobiel bereikbaar zijn via de Teams app;

Neem contact met ons op om hier meer over te weten te komen: