Wie zowel een privé als een zakelijk nummer heeft, zal het volgende wel herkennen. Altijd twee toestellen in je zak, door het huis heen verschillende opladers verspreid en continu omschakelen van headsets. Handig is anders. Nu bestaan er al langer dual-sim toestellen, maar het aanbod daarvan is mager en Apple liefhebbers hadden al helemaal geen mogelijkheden. Tot dit jaar de e-sim ook in Nederland in gebruik werd genomen.

Twee telefoonnummers op één toestel

Eerst even over die e-sim, wat is dat nou precies? De e-sim is een softwarematige simkaart die gekoppeld kan worden aan iedere provider die dit type simkaart ondersteunt. En dat zijn anno 2020 bijna alle grote providers. Toestellen met een e-sim hebben ook nog een gewone fysieke simkaart waardoor er dus twee telefoonnummers op één toestel kunnen worden gebruikt. Inkomende oproepen komen automatisch op het juiste nummer binnen, en voor uitgaande oproepen kan worden gekozen via welk nummer er uitgebeld dient te worden.

Het combineren van twee sims in één toestel scheelt dus ruimte en een overdaad aan kabels en accessoires. Maar soms is het juist ook wel lekker om het werk even uit te zetten en niet bereikbaar te zijn. De simkaarten kunnen ook afzonderlijk van elkaar aan en uitgezet worden. Zo bepaalt u zelf wanneer u op welk nummer bereikbaar bent.

Bereikbaar via twee netwerken

Voor organisaties waarbij continue bereikbaarheid van medewerkers cruciaal is, biedt de e-sim oplossing nog een voordeel. Door het toestel te voorzien van twee simkaarten van twee verschillende netwerkproviders, creëert u een back-upsysteem. Mocht er dan een storing of onvoldoende dekking van één van de twee netwerken zijn, dan blijft de medewerker toch bereikbaar via het netwerk van de tweede provider.

Werkt ook in combinatie met integraties

De e-sims werken ook in combinatie met software integraties met bekende softwarepakketten om uw telefoongesprekken automatisch te administreren. Zo kan het nummer van de e-sim (of fysieke sim, afhankelijk van welke er zakelijk gebruikt wordt) gekoppeld worden aan uw telefooncentrale die weer integreert met software zoals NEXTmatters, NEXTassyst, Basenet, of andere bekende softwarepakketten. Zo wordt tijd van telefoongesprekken vanaf uw mobiele telefoon, via uw zakelijke nummer, gekoppeld aan het juiste dossier en kan deze tijd ook gedeclareerd worden.

Meer weten over e-sims en de mogelijkheid om uw software en telefonie te integreren? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.